Coaching zgodnie z definicją ICF ( International Coaching Federation ) to towarzyszenie klientowi w kreatywnym procesie, który skłania do myślenia i inspiruje do maksymalizacji zawodowego i osobistego potencjału.”

Czym coaching jest – rolą i zadaniem coachingu jest rozmową i zadawaniem pytań pomagających odkryć zamierzony cel czy to jednostki czy grupy. Coaching zwiększa świadomość i odpowiedzialność osoby poddawanej coachingowi. Coaching jest relacją PARTNERSKĄ, relacyjną wykorzystującą różne podejścia zmierzające do określenia potrzebnych zmian klienta, zwrócenia uwagi na istotne aspekty życia i wprowadzenia ustrukturyzowanych założeń w życie.

Czym coaching nie jest - coaching nie mówi co należy robić, nie udziela rad ani tez nie daje gotowych rozwiązań, nie odwołuje się do przykrych, bolesnych aspektów przeszłości.

Kiedy warto stosować coaching.

Formuła coachingu może być stosowana praktyczne w każdej sferze funkcjonowania człowieka – począwszy od obszarów prywatnym dotyczących relacji, poprawy jakości życia, określeniem własnego rozwoju kończąc na kwestiach zawodowych.

Coaching coraz częściej stosowany w biznesie, jako element rozwijający i poprawiający komunikację w zespole, a co z tym związane jako proces otwierający liderów i kierowników zespołów na pracowników i partnerów w biznesie.

Proces Coachingowy – Coaching ma określone ramy – początek i koniec procesu. Sam proces jest zbiorem sesji coachningowych, wypracowanych i ustalonych wspólnie z klientem. Zwykle orientuje się na cykl od 3 do 9 sesji coachningowych, przy czym pierwsza z nich tak zwana zerowa omawia kontrakt pomiędzy coachem a klientem, czas trwania każdej sesji ( zwykle od 30 do 90 minut), terminy spotkań, aspekty finansowe, a przede wszystkim oczekiwania i cele klienta. Proces sesyjny kończy się podsumowaniem i oceną postępów a także analizą skuteczności i użyteczności zauważonej przez Klienta.

Proponowane obszary coachingu.

Coaching biznesowy – dotyczy wsparcia kadry zarządzającej niższego i średniego szczebla a także specjalistów liniowych w firmach. Coaching biznesowy wspiera klientów w osiąganiu własnych celów biznesowych, poszerza perspektywę, umożliwiającą dostrzeżenie nowych możliwości rozwoju. Cele coachingowe koncentrują się na poprawie lub zadaniach optymalizacji zarządzania czy to zespołem czy osobami, ułatwiają procesy komunikacyjne własne i zespołowe a także weryfikują i analizują możliwości poprawy wydajności na stanowiskach pracy.

Coaching kariery – jest dedykowany nie tylko osobom rozpoczynającym ścieżkę zawodową ale także kierowany do osób, zainteresowanych zmianą lub rozwojem swojej kariery.
W tak dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości coaching kariery umożliwia opracowanie strategii zawodowej uwzględniając analizę swój ( mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia).

Coaching celów – dotyczy tak różnych sfer życia klienta jak jego finanse, kariera, relacje międzyludzkie, określenie ścieżki edukacji a także sportowców zainteresowanych poprawą swoich celów i osiągnięć oraz opanowaniem stresu i emocji przedstartowych. Klienci sami odkrywają swój ukryty potencjał, definiują swoje słabsze obszary funkcjonowania i dzięki wspólnie nakreślonym planom i uprzedniej diagnozie projektują cele krótko i długoterminowe.


Zapraszamy do kontaktu:

tel. 574 701 728

e-mail: kontakt@psychologia-24.pl